TSD Piatra Neamt

marți, 5 noiembrie 2013

"Comunicarea organizationala" ....concluzii rezultate din chestionarele de auditare a culturii organizationale si a factorilor de influenta...


Proiectul "Un nou model de solidaritate sociala'' initiat de Organizatia municipala PSD Piatra Neamt  a debutat cu dezbaterea temei  "Comunicarea organizationala si factorii de influenta" 
„Metoda” în cazul comunicării poate fi definită drept un mod de cercetare, un sistem de reguli şi principii de cunoaştere şi de transformare a realităţii obiective. „Tehnica” este un ansamblu de prescripţii metodologice (reguli, procedee) necesare activităţii de cercetare în domeniul comunicării. „Procedeul” reprezintă o modalitate specifică de acţiune , de folosirea a instrumentelor de investigaţie.
Ancheta  a urmarit să furnizeze date empirice adunate dintr-o populaţie de persoane(75 presedintii ai organizatiilor de partid) asupra unui număr important  de subiecte ,teme  ipoteze si   informaţii  legate de : sursele de informare, relevanta unor trasaturi specifice in actul comunicarii si importanta factorilor de performanta ale organizatiilor de partid.
Tehnica sondajelor este o categorie specifică a metodei anchetelor, acestea din urmă fiind mult mai larga  şi neimplicând cu necesitate cuantificarea rezultatelor. Instrumentul fundamental pentru aceste tip  de cercetare este chestionarul standardizat şi organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor  dorite  in actul comunicarii organizationale.Esantionul stabilit  a fost reprezentativ(au raspuns la chestionare un  numar  de 55 subiecti din  populatia supusa  esantionarii.)


Activitatea s-a derulat pe parcursul a doua zile(7 si 8 octombrie  2013 )  .Presedintii organizatiilor de partid au dezbatut  aspecte  teoretice si practice  ale  comunicarii organizationale..
 Administrarea in finalul activitatii a chestionarele de auditare a culturii organizationale si a factorilor de influenta ,a  avut ca scop identificarea unor  aspecte  ce tin de:
Sursele de informatii  privind valorile  organizatiei de  partid 
(cu trei variante de raspuns pentru fiecare item-locul 1,2 si 3)
1.Statutul PSD,rezolultiile  si alte prevederi statutare(76%-locul 1)
2.Sedintele  si  instructajele  periodice cu  membrii de partid –PSD(65%-locul1)
3. Adunarile  generale de alegeri(45%-locul1)
Din  prezentarea de  mai sus rezulta ca cele  mai eficiente  mijoloace de imformare  situeaza pe  primul loc  Statutul  PSD.urmat de sedintele de instruire si adunarile  generale de alegeri.


In ordine descrescatoare au  urmat :
4.Solicitari ale  membrilor de partid –doctrinare,edilitare ,sociale ,sanatate ,arta , cultura,etc.(45%-locul 1)
5.Brosuri,material cu character publicitar  etc(38%-locul1)
6.Altele (campanii electorale,schimburi de experienta ,adunarii publice
cu  candidatii  pentru Parlamentul Romaniei,intalniri  deputati ,senatori ,consilieri locali PSD)-(32%-  locul1 )
7.Website(9%-Locul1)
8.Afise (2,5%--locul 1)
Precizare :  procentul este calculat la  cele  trei variante de raspuns  pentru  fiecare  item.

Marcarea  a 10 cuvinte- cheie  considerate  relevante 
pentru organizatia de partid PSD
1. Incredere-44  raspunsuri  (80% )
2. Disciplina-41 raspunsuri(74%),
3. Spirit de echipa-35 raspunsuri(63%)
4. Competenta-33  raspusurui(60%)
5. Respect -32 raspunsuri (58% )
6. Organizare-30 raspunsuri(54%)
7. Angajament si implicare-29 raspunsuri (55%)
8. Comunicare-27 raspunsuri(49%)
9. Corectitudine-27  raspunsuri(49%)
10. Munca- 24 raspunsuri(43%)
In  ordine descrescatoare au urmat:
11. Eficienta-22raspunsuri(40%)
12. Performanta-20  raspunsuri(36%)
13. Legalitatea -19 raspunsuri(34%)      
14. Profesionalism-18 raspunsuri (32%)
15. Calitate-18 raspunsuri (32%)
16. Motivare 17 raspunsuri (30%)
17. Climat de munca placut-15  raspunsuri (27%)cresterea cresterea
18. Responsabilitate -15 raspunsuri (27%)
19. Etica -!4 raspunsuri (25%)
20. Securitate-7  raspunsuri (12%)

Aprecierea  importantei  factorilor  de influienta  
asupra  performantelor viitoare ale organizatiei  de partid 
in care va desfasurati activitatea(cu patru variante de raspuns  pentru fiecare item-(foarte important,important ,neimportant ,nu stiu.)
1.abilitatea de a  comunica(foarte important-90%)
2.reputatia personala  a presedintelui organizatiei(foarte important-78%)
3.valorile umane(foarte important-61%)
4.comportamentul  membrilor de partid(foatre important-58 %)
5.comunicatii  pe internet(foarte important-41%)
6.adaptabilitate la schimbare(foarte important-38%)
7.abordarile sociale si in domeniul mediului(foarte important-34%)
8.performantele financiare ale organizatiei de partid(foarte  important-27%)
9.abilitatea de a inova(foarte important-25%)
Precizare :  procetul este calculate  la  cele  patru  variante de raspuns  pentru  fiecare  item.

Din datele  prezentate s-au desprins cateva  aspecte:
-trebuie acordata  atentie  cuvenita organizarii si desfasurarii campaniilor  europarlamentare si  prezidentiale;
-folosirea  mijloacele  moderne  de informatii(internetul .presa si  material publicitare  cu mesaj  précis etc;)
-intalniri cu parlamentarii  din judetul  Neamt  si consilierii  locali pe diverse teme de interes  politic ,economic,social,cultural,juridic  ,edilitar gospodaresc   etc;
-   cresterea performantelor  financiare ale organizatiei de partid,necessitate obiectiva pentru  derularea activitatilor in cadrul organizatiilor de partid;
Participanti  la  acesta  cercetare  au apreciat ca a fost utila si interesanta .


Octombrie 2013
Redactarea  concluziilor   Prof.Victoria  Paduraru



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu